episodefilm

اشتراک گذاشته شده با :

موشن گرافیک

episodefilm.com
ساخت تیزر موشن گرافیک

ساخت تیزر موشن گرافیک (بخش چهارم)

نخستین حرکتها

انیمیتد گیف ، شکل سنتی انیمیشن ، یعنی فریم به فریم در وب را می توان همان شکل پیشرفته فیلیپ بوک دانست. مزیت انیمیشن با این فرمت نسبت به دیگر فرمت ها ، حجم کم و عدم نیاز به افزونه ها برای خواندن گرافیک های متحرک در فضای سایبر است که به نظر می رسد می توان تقریباً در بیشتر صفحات وب آنها را مشاهده نمود. شاید نخستین تجربه های موشن گرافیک در وب را بتوانیم در قالب فایلهای GIF ببینیم. این قالب گرافیکی به سرعت جای خود را در وبسایتها و فضای سایبر باز نمود. این دسته از انیمیشن تحت وب ، تعاملی نبود و با عمل کاربر عکس العملی نشان نمی داد. بیشترین کاربرد این قالب در نخستین نمونه های بنرهای تبلیغاتی تحت وب بود. عناوین و تصاویر معمولاً در چند فریم معدود و با حرکت های سریع سعی در جذب نگاه مخاطب می کرد. علت اصلی این محدودیت ، حجم فایل بود ، زیرا با زیاد شدن فریمها حجم فایل بیشتر می شد و بارگذاری آنها مشکل تر . البته استفاد ه های خلاقانه دیگری از این قالب هم می شد، مانند چرخش لوگوی یک سایت یا ستاره های چشمک زن در بک گراند.

نخستین حرکت های تعاملی

با پیشرفت و گسترش اینترنت و مطرح شدن نیازهای جدید و اهمیت یافتن دیزاین در وب ، با ارائه نسخه های کاملتر نرم افزارهای برنامه نویسی ، به نوعی دنیای وب متحول شد. حالا دیگر وقتی ماوس روی یک کلید می رفت ، کلید برجسته می شد و رنگ نوشته آن تغییر می کرد و با کلیک ماوس کلید فشرده میشد. در این مرحله ، هر دو زمینه انیمیشن سنتی و تعاملی در وب تحول یافته ، طیف وسیعی از حرکتها مانند منوها کشویی و عکس ها اسلاید شدند، از طرفی دیگر شاهد بارش برف روی صفحه وب یا اینکه حتی شکل یک ساعت عقربه ای به دنبال ماوس کشیده شود و بچرخد .

 

مطالب بیشتر:  تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک(بخش سوم)    ساخت تیزر

ساخت تیزر موشن گرافیک

ساخت تیزر موشن گرافیک

موشن گرافیک در مناظر شهری و معماری

درحال حاضر ، فناوری های دیجیتال نقش مهمی را در شکل دادن مناظر عمومی ایفا می کنند. این محیطها تلاقی منحصر به فردی از معماری ، طراحی داخلی ، تصاویر متحرک و صدا را دارا هستند ، تا با یک تجربه زیبایی شناسانه و معنی دار تعامل اجتماعی را بالا ببرند. نیز فناوری های دیجیتال نقش بسیار مؤثری در شکل دادن به بینایی ما در چشم اندازهای عمومی دارند. مراکز خرید، مراکز تجاری ، لابی های شرکت های بزرگ ، نمایشگاه ها ، فروشگاه های خرده فروشی ، رستوران ها و میادین ورزشی ، فرودگاه ها و… یکی از مزایای عمده ی ساختار آن است که مقیاس پذیر و قابل تغییر بوده ، به صفحه نمایش امکان ارائه تصاویر به صورت عمودی و افقی را می دهد. موشن گرافیک در طراحی  تصاویر این سیستم ها نقش تعیین کننده ای دارد .

در طول دهه ی گذشته فناوری صفحه نمایش های پیشرفته و کاربرد نور در فضاهای عمومی ، ساخت نشانه های تجاری و تصاویر رویایی به موشن گرافیک ها امکان تبدیل به بخشی از فضای فیزیکی محیط اطراف ما را داده است. بر خلاف ال سی دی های مسطح و یا صفحه نمای شهای پلاسما ال ای دی ها را می توان به هر اندازه و نسبت و موقعیت هندسی تهیه و آماده کرد. این صفحه نمایش ها با گوشه های کاملاً مربع تولید شده است و هیچ فضای خالی بین ماژورهایش وجود ندارد و به همین دلیل تصاویر را به صورت یکپارچه نمایش می دهد. نتیجه گیری کاربرد انیمیشن و موشن گرافیک در رسانه های جدید عاملی پویا، تاثیرگذار و البته لازم و ضروری است. وجود حرکت در این رسانه ها و به ویژه فضای مجازی، در اصل پاسخی به کم تحرکی فیزیکی و جسمی انسان در فضاهای محدود عصر جدید می باشد. این مسأله در هنر نیز از دیرباز مورد توجه قرار داشته اما به اقتضای شرایط روز گسترش چشمگیری یافته است.

 

مطالب بیشتر:  فیلمبرداری تبلیغاتی   

ساخت تیزر موشن گرافیک

ساخت تیزر موشن گرافیک

از آن جا که توسعه ی کامپیوترها روزبه روز پیشرفتمی کند، مطمئناً مرز جدایی مابین هنرمند و تکنیسین باریک تر می شود و خلق آثار گرافیکی به ویژه گرافیک متحرک و انیمیشن وابستگی ناگزیر و تنگاتنگی با رایانه و نرم افزارهای تخصصی آن داشته ، آفرینش هایی از این دست منوط به ترکیبی از چند تخصص مرتبط می باشد که در آن تکنیسین ها و اجراکاران به محوریت طراح در فرایند برنامه ریزی و تولید ایفای نقش می نمایند. ابزار طراحی و تولید تکنیک های گرافیک متحرک از انواع شیوه های سنتی تا شیوه های جدید متنوع بوده لیکن برای بارگزاری در رسانه های جدید از قالبها و شیوه های مشترک استفاده می کنند که این به معنای مکانیکی  شدن و یا فنی شدن نیستند لیکن به واسطه ارتقاء کیفیت پخش و سهولت پردازش برای اجراء در این قالب ها تعریف می شوند. رسانه های جدیدی که قابلیت هماهنگی با وبسایت ها...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> ساخت تیزر موشن گرافیک

episodefilm.com
ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک ( بخش سوم)

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

انواع هنر دیجیتال

تلاش های ادوارد مایبریج در ثبت حرکت به نوبه ی خود ستودنی و حایز اهمیت است. او از حیوانات و انسان ها در حال حرکت تصاویری را ثبت نمود که منبعی برای هنرمندان بعدی گردید .در نیمه ی دوم قرن بیستم ، تصویر الکترونیکی یا به عبارت دیگر آنچه در یک نمایشگر الکترونیکی دیده می شود ، به پدیده ای رایج تبدیل شد. در واقع ، این زمان ، مرحله ای است که عکاسی به یک مرحله ی فراتر ، یعنی دنیای تصویر متحرک یا تصویر الکترونیکی ، گام نهاد. در طول دهه ی ۱۹۶۰ پدیده ی ویدئو رفته رفته گسترش یافت و هنرمندانی چون نوم جون پایکولف وستلو مایکل نول از تکنیک ویدئو در خلق هنرهای تجسمی (نه سینما) استفاده کردند . عمده ترین سبک ها و جریان های آن که به نوعی به تصویر دیجیتال یا آنالوگ و هم چنین صدا وابسته هستند ، عبارتند از: “ویدئو آرت ، کامپیوتر آرت ، دیجیتال آرت ، فراکتال آرت (هنر تکامل یا پویا) ،هنر تعاملی ، الکترونیک آرت ، فکس آرت ، سیستم آرت ، تله ماتیک آرت ، رادیو آرت ، روباتیک آرت ، بیوآرت ( هنر بیولوژیک) ،هنر صدا هنر اطلاعات ، ویدئو گیم آرت ،   اُسکی آرت هنر ترادیجیتال هنر اختلال در تصاویر دیجیتال و نِت آرت.

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

هنر ویدیو/ اجرا

هنر ویدیو/ اجرا ، مشتمل بر چیدمانهای چند پرده ای ، گسترنما ، چند کاربر و غیربومی (به عبارت دیگر آنلاین) می باشد و بر اساس نظریات نویسنده ی کانادایی “مارشال مک لوآن ، که پیامدهای گسترده ی انفجار رسانه را مفهوم سازی کرده است ، به وجود آمده است ، او در این زمینه می نویسد: هرکدام از رسانه های جدید ما ، به عبارتی زبان تازه ای هستند ، نوع جدیدی از رمزگذاری برای تجربیات گروهی که با عادات کاری جدید و آگاهی های جمعی تازه به دست آمده اند. او در سال ۱۹۶۹ گفت: رسانه های جدید شیوه ای برای پیوند زدن ما به دنیای واقعی هستند و آن چه را از دنیای گذشته باقی مانده است ، به دلخواه بازسازیمی کنند. بعد از سپری شدن دوران ایسم های گوناگون عصر مدرنیسم ، در دهه های پایانی قرن بیستم ، آثار هنری ، بیشتر بر مبنای تکنولوژیای که به خدمت می گرفتند طبقه بندی شدند. در حقیقت ، تکنولوژی ، تولید ، پردازش و پخش اثر ، مبنای تفکیک و نامگذاری نوع اثر گردید. ویدیو آرت نیز که محصول مستقیم رسانه های دیداری و شنیداری نو ظهور بود و طی دهه ی ۶۰ و ۷۰ نمادِ تلفیق هنر با تکنولوژی محسوب می شد از این قاعده مستثنا نیست. چینشهای بسیار متنوعِ ضبط و پخش استودیویی و خانگی ، انواع سینتی سایزرهای ویدیویی ، سطوح ، پرده ها و صفحات گوناگون ارائه ی اثر ، نوع به کارگیری و ارائه ی فکر در این تکنولوژی باعث به وجود آمدن انواع ویدئو آرت در سالهای دهه ی ۶۰ و ۷۰ شدند که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 مطالب بیشتر: موشن گرافیک (بخش دوم )   موشن گرافیک (بخش اول )

 

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

انواع ویدئو آرت عبارتند از

۱) ویدئوی چیدمان

۲) ویدئوی تک کاناله

۳) ویدئوی چند کاناله

۴) ویدئوی اجرا

۵) ویدئوی تعاملی رویین پاکباز نیز در دایرهالمعارف هنر ، ویدئوآرت را اینگونه تعریف کرده : کاربست فناوری تلویزیون و ضبط نوار ویدئو در آفرینش آثار هنری.

تلاشهای معاصر در بازنمایی حرکت با وجود آن که در بازنمایی بصری ژرفا ، نظام های کاملاً متفاوتی از جمله پرسپکتیو خطی و سپس حجم سازی از طریق سایه روشن به کار گرفته می شد ، تا آن جا که مربوط به بازنمایی بصری حرکت می شود پیشرفت های زیادی حاصل نشده بود. می توان گفت که علت کندی نسبی آهنگ زندگی بود؛ بنابراین نظم دهی و بازنمایی وقایع می توانست بدون عواقب جدی ، با فرمول بندی های ایستا درک شود. وقایع به وسیله اشیاء و اشکال ایستای شبیه به خود و در سکونی مداوم ، اندازه گیری می شدند. اما این نقطه دید بی تحرک ، هر اعتباری را از دست داد ، چون تجربه های روزمره با سرعت بسیار با شتاب های نوری که در آنها ثبات چیزها و هویتشان هر لحظه در آستانه نابودی بود ، شروع به بمباران انسان کردند. وقتی زندگی و روابطی که انسان با آنها رو به رو بود ، پیچیده می شد ، بررسی مفاهیم که نه مربوط به ثبات چیزها و جست و جوی شیوه ای نو برای دیدن که بتواند بازنمودی از قلمرو پرتحرک انسان باشد ضرورت بیشتر می یافت. اتفاقی نیست که در دوران ما ، اولین رشته تلاش ها ، برای صورتبندی مجدد پدیده های طبیعی با مفاهیم پویا انجام گرفت. این صورتبندی ها درباره تصور ما از دنیا ، تقریباً تمام جنبه هایی را که می شود درک کرد در برمی گرفت. تفسیر دنیای عینی با مفاهیم مادی ، درک ارگانیسم زنده ، کشف رمز درونی پیشرفت اجتماعی و تفسیر بصری رویدادها ، مبارزه ای را شروع کرده اند که هنوز هم برای یافتن معیار جدیدی که به قدر کافی انعطاف پذیر باشد و بتواند هماهنگ با تغییر و تنوع پویای رویدادها گسترده و فشرده شود ، ادامه دارد . در این اثنارسان های جدید آیینه ی تمام نمای سرعت و حرکت های متناسب با زندگی امروز است.

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

در عصر ارتباطات بدون استمداد از رسانه ها ، تطابق با شرایط نوین بسیار سخت و گاهی غیر ممکن می نماید . هنگامی که دربارۀ رسانه جدید سخن می گوییم، غالباً مراد استفاده هنرمندان از تکنولوژی هایی است که پیشتر در خدمت فعالیت های تجاری و استودیوهای تبلیغاتی بوده اند. معمولاً هنرمندان برای دستیابی به این تکنولوژی ها مجبور بودند تا ورود آن ها به بازار عمومی برای مصارف داخلی و سرگرم کننده ، در انتظار بمانند. چیزی که مفسرین از آن در عرصۀ هنر معاصر به عنوان tech-High یاد می کنند.لیکن مراد از رسانه در اینجا به طور خاص ، رایانه ، انواع صفحات الکترونیکی و دیجیتال و حتی تلویزیون ، تبلت و موبایل هایی هستند که به نظر می رسد مرزهای فعالیت آن ها هر روز نزدیکتر و به موازات یکدیگر درحال حرکتند. رشد روز افزون و رقابتی آن ها و توجه به تاثیر آن در امور مختلف زندگی ، از هرکدام یک واحد چند رسانه ای پدید آورده به طوریکه هریک فرای وظیفه اصلی ، مجهز به برنامه های جنبی و کاربردی متنوعی هستند. در این راستا کاربردهای طراحی گرافیک به ویژه قالب های گرافیکی متحرک و انیمیشن ، چه از چهارچوبه های گرافیکی نظیر صفحه آرایی ،  منوها ، دکمه ها ، تصاویر ، آبجکتها ، متون و افکت های حرکتی و چه برنامه های آماده نظیر بازیهای رایانه ای ، نرم افزارها و… در رسانه ها بیش از پیش خودنمایی می کنند که این کیفیت بیش از همه در وب قابل رویت است. یکی از شیوهه ای جذاب برای از بین بردن سکون در این رسانه ها به ویژه صفحات وب ، انیمیشن یا به عبارت بهتر گرافیک متحرک(موشن گرافیک)است.

 


 

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

این گرافیک متحرک ، به دو شکل سنتی و تعاملی در وب گسترش پیدا کرده است که این دو روش عبارتند از ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>>  ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک