episodefilm

اشتراک گذاشته شده با :

فیلمبرداری

episodefilm.com
آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی

آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی

در این مقاله می خواهیم پنج نکته برای آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی بیان کنیم تا با انجام آن ها قبل از چاپ ، نسخه نهایی تصاویر را ثبت نمایید .
فیلمبرداری تبلیغاتی یکی از ابزار های مناسب برای بازاریابی ، تبلیغات و تجارت به حساب می آید و با شناختن کارهای خود می توانند مانند دیگر هنرمندان ، طرفداران خود را داشته باشند و از حمایت آن ها برخوردار شوند .

عجله نکنید

همیشه مطمئن شوید که اطلاعات بر روی تصویر دقیق است .
اگر شما تصمیم گرفته اید اطلاعات را بر روی تصویر جا به جا نمایید باید دقت داشته باشید در این جا به جایی از اطلاعات آن چیزی کم نشود .
برای ساخت بروشور و فیلم های تبلیغاتی بهتر است حداقل سه نفر راجع به نتیجه نهایی نظر دهد تا صحت نوشته ها و آدرس های موجود را تایید کنند ، توجه داشته باشید برای رسیدن به نتیجه نهایی ، هرگز عجله نکنید . بیشتر در آن زمینه صبر به خرج دهید ، به همان نسبت در هزینه و زمان صرفه جویی می شود .

رنگ فیلم

یکی دیگر از نکات آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی رنگ فیلم تبلیغاتی است ، فیلم به شکل سیاه و سفید و یا رنگی ، معمولا یکی از موارد حساس در فیلم تبلیغاتی به شمار می رود . معمولا در فیلم هایی که قرار است تم کلاسیک داشته باشد ، فیلم ها را به شکل سیاه و سفید انتخاب می کنند ، باور موجود بین تمام افراد این است که برای تبلیغات با تم مدرن و محصولات جدید امروزی بهتر است که فیلم ها رنگی باشد ، هنگامی که شما می خواهید برای موضوعی فیلم تبلیغاتی تهیه نمایید چندان مطمئن نیستید که فیلم رنگی باشد یا سیاه و سفید .
بهتر است در این زمینه نظر دوستان و اعضای خانواده را بپرسید .
معمولا این افراد با توجه به حسی که راجع به محصول دارند ، به خوبی می توانند شما را در انتخاب رنگ فیلم راهنمایی نمایند .

آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی

جلب مشتری

از دیگر نکات آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی ، جلب مشتری است .
نکته مهم برای جلب مشتری این است که بر روی دیوار دفتر خود ، فیلم هایی از نمونه کارهای خوب خود قرار دهید ، این فیلم ها به مدت ۱۰ سال است که بر روی دیوار ثابت شده اند . برای اینکه بتوانید مشتری های خود را تحت تاثیر قرار دهید ، بهتر است فیلم های خود را در زمینه های مختلف تهیه نمایید .
مانند: فیلمبرداری از مدل مو، لباس، جواهرات، غذا و …
فیلم های موجود را هر ۶ ماه با فیلم های جدید تعویض نمایید .
مشتری های شما که برای پیشنهاد کار به دفتر شما می آیند ، با دیدن فیلم های جدید نسبت به انتخاب خود مطمئن تر می شوند همچنین با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر، فیلم های شما دارای سبک جدید شده . مشتری ها با دیدن سبک های جدید در فیلمبرداری به کار شما بیشتر ایمان پیدا می کنند . علاوه بر وجود فیلم های جدید از کار خود ، بهتر است که یک نام تجاری مناسب و عالی برای شرکت در نظر بگیرید .
یک نام خوب در جلب نظر افرادی که شناخت چندانی راجع به شما ندارند ، بسیار موثر است . ارائه خدمات عالی و قیمت مناسب می تواند شرکت شما را در صدر شرکت های موجود قرار دهد .

دقت

آخرین نکته از پنج نکته برای آموزش فیلمبرداری تبلیغاتی ، دقت بالا است .
توجه داشته باشید تصاویری که ثبت می کنید ، بازتابی از خود شما است ، مانند نوازنده گیتار که با نواختن گیتار می تواند حس و حال درونی خود را نشان می دهد .
در زمینه فیلمبرداری ، مخصوصا فیلمبرداری تبلیغاتی ، هر چه دقت شما بیشتر باشد فیلم خروجی و نهایی بهتر وزیباتر و در نتیجه نمونه کار قوی تری خواهد بود.
برای کار جدی باشید و وقت هزینه کنید ، به همان نسبت کار شما بهتر خواهد شد . ارائه کار مناسب منجر به جلب نظر افراد و داشتن پیشنهادهای بهتر کاری می شود.

آموزش فیلمبرداری بخش چهارم
آموزش فیلمبرداری بخش چهارم

آموزش فیلمبرداری بخش چهارم

چگونه با دوربین های حرفه ای فیلمبرداری کنیم؟

تصویربرداری با دوربین های حرفه ای ، کیفیت تصویر بهتری به دست می دهد اما به دلیل حجیم بودن ، سرعت در کار را کم می کند. اگر قصد فیلمبرداری با دوربین های حرفه ای ( که متدوال ترین آنها برای تلویزیون، دوربین های Z1 ، Z7 و DSR هستند ) یا تصویربرداری حرفه ای با دوربین های حرفه ای تر خانگی دارید ، به این نکات توجه کنید:

الف) استفاده از سه پایه ، حرکات زاید دوربین را کم می کند و در ن تیجه تصویر بهتری به دست می آید .

برای استفاده از سه پایه این نکات رو به خاطر بسپارید:

( اول ) سه پایه ها معمولا تاشو هستند. وقتی بازوهای سه پایه را باز کردید، از محکم بودن گیره های نگه دارنده، مطمئن شوید. در غیر اینصورت بعد از قرار دادن دوربین ،  ممکن است سه پایه از تنظیم خارج شود .

( دوم ) که در پایین دسته ی متحرک سه پایه است دقت کنید. این  «تراز حباب داری»   بعد از محکم کردن گیره ها، به تراز به منظور اطمینان از افقی بودن دوربین با سطح زمین تعبیه شده است، یعنی سه پایه درست بر روی سطح نیست. حباب درون تراز باید در وسط دایره مرکزی و نه «کج» زمین قرار گرفته و به اصطلاح دوربین بر روی آن در خارج از آن قرار گرفته باشد. اگر حباب بیرون دایره است، با جا به جا کردن طول پایه ها ، آن را به وسط دایره مرکزی هدایت کنید .

( سوم ) دسته سه پایه برای جا به جا کردن دوربین (Pan-tilit) است. پس از انجام حرکت در هنگام تصویربرداری ، می توانید با چرخاندن سر دسته ، آن را در جای خود قفل کنید و مانع حرکت ناخواسته ی آن بشوید.

ب) فیلمبرداری

  • مطمئن باشید به اندازه ی کافی نوار یا حافظه برای فیلمبرداری در اختیار دارید. از چند بار ضبط کردن بر روی یک نوار خودداری کنید. باطری دوربین را نیز کنترل کنید. فراموش نکنید که در فیلمبرداری با دوربین های حرفه ای ، به میکروفون های External ، مانند میکروفون های یخه ای نیز نیاز دارید .
  • پیش از آغاز به ضبط، براساس میزان نور محیط، باید White Balance دوربین را تنظیم کنید. برای این کار معمولا دکمه ای به همین نام روی بدنه ی دوربین وجود دارد، در غیر اینصورت آن را در تنظیمات دوربین خود پیدا کنید. در نقطه ای روشن ، یک کاغذ سفید را مقابل دوربین ( در فاصله دو متری ) قرار دهید و دکمه ی White Balance را فشار دهید.
  • بهتر است دوربین را از Auto Focus خارج کنید و Focus را دستی انجام دهید. برای اینکار بهتر است معیار ، وضوح تصویر در دوربین نقطه (نقطه بی نهایت) باشد. بایستید و دوربین را به سمت کفش های تان بگیرید، Focus را بر روی کفش هایتان تنظیم کنید تا شفاف ترین تصویر را ببینید. حالا دوربین در نقطه ی بی نهایت تنظیم شده است.
  • اگر می خواهید مصاحبه ای انجام دهید، مصاحبه شونده را مقابل دوربین بنشانید و خود نیز کنار دوربین بنشینید. از مصاحبه شونده بخواهید شما و نه دوربین را نگاه کند. تصویر را به گونه ای تنظیم کنید، که فرد مصاحبه شونده در گوشه ای از تصویر باشد. اگر شما در سمت چپ دوربین نشسته اید و مصاحبه شونده شما را نگاه می کند، دوربین را به گونه ای تنظیم کنید که مصاحبه شونده در گوشه ی سمت راست باشد و در سمت چپ داشته باشد «خط دید»  تصویر فضای خالی یا اصطلاحا  «خط دید»  داشته باشد .
  • پس از آنکه سوال ها را پرسیدید و مصاحبه شونده پاسخ گفت، می توانید خود نیز مقابل دوربین بنشینید و سوالهای تان را بپرسید، به این ترتیب، با تدوین می توانید هم خود در تصویر باشید هم مصاحبه شونده. برای اینکار یک نکته را به خاطر بسپارید، هیچ تغییری در جهت دوربین ندهید. دوربین را درست کنار مصاحبه شونده ، در جهتی قرار دهید، که کنار شما بود. یعنی اگر در هنگام مصاحبه دوربین در سمت چپ شما مقابل مصاحبه شونده بود، در هنگام ضبط پرسش ها نیز باید همانجا، در سمت چپ مصاحبه شونده ، قرار بگیرد. در غیر اینصورت خط افق را رد کرده اید (Croos the Line).
  • پس از پایان مصاحبه ، از مصاحبه شونده بخواهید به صحبت کردن ادامه بدهد. از حرکات دست یا چشم مصاحبه شونده، بدون دیده شدن لب هایش فیلم بگیرید. می توانید از فاصله دور هم از او فیلمبرداری کنید . به این تصاویر Cut away می گویند و در تدوین تصویر ، کمک بسیاری می کنند .
  • پس از پایان کار ، نوار را از دوربین در بیاورید و حتما آن را قفل کنید تا امکان ضبط کردن دوباره بر روی آن وجود نداشته باشد.
  • به یاد داشته باشید در طول مصاحبه بهتر است، با گوشی ، به صدای مصاحبه شونده گوش کنید تا اگر اختلالی در میکروفون یا ضبط صدا پیش آمد، به سرعت متوجه شده و آن را اصلاح کنید .
  • می توانید در طول مصاحبه شات های متفاوتی ضبط کنید . برای اینکار می توانید پس از پاسخ هر سوال ، زوم دوربین را عوض کنید و شات های بسته یا بازتری را فیلمبرداری کنید. در این کار افراط نکنید . پیشرفت در تصویربرداری، در نتیجه تکرار و تمرین حاصل می شود. باید مدام فیلم بگیرید و نتیجه کار خود را با تصاویر حرفه ای (مثلا تصاویری که از تلویزیون پخش می شود) مقایسه کنید. توجه داشته باشید رعایت نکات « حتی زمانی که با دوربین های آماتوری فیلم برداری می کنید، باعث می شود محصول » فیلمبرداری حرفه ای شما حرفه ای تر به نظر برسد.

 

مطالب بیشتر:آموزش فیلمبرداری بخش سوم  

آموزش فیلمبرداری بخش چهارم

آموزش فیلمبرداری بخش چهارم

چگونه برای گزارش فیلم بگیریم؟

این سوال را می توان اینگونه نیز مطرح کرد: چگونه فیلم بگیریم که مطلب به درستی ادا شود .

الف) اگر سوژه ای به ناگهان جلوی تان ظاهر می شود و می خواهید بدون برنامه ریزی قبلی فیلم بگیرید این نکات را به یاد داشته باشید

( اول ) آن، چند جمله را در ذهن تان مرتب کنید تا در هنگام ضبط  «حس» برای سرعت در تهیه گزارش و حفظ تصویر ، آن را توضیح دهید. برای این کار به محض شروع فیلمبرداری ، صحبت کردن و گزارش دادن را شروع نکنید. دست کم چند ثانیه را در سکوت فیلمبرداری کنید و سپس شروع به صحبت کردن کنید و پس از پایان نیز چند ثانیه در سکوت فیلمبرداری کنید .

( دوم ) لازم نیست چیزی که در تصویر مشخص است، توضیح دهید ( توضیح واضح) از نکاتی بگویید که بیننده نمی بیند یا ممکن است به آن توجه نکند. تحلیل کنید و دیدگاه خودتان را مطرح کنید. مثلا در تهران زندگی می کنید و قیمت برابری ارز با ریال ایران بالا رفته است. دولت می گوید وارد عمل شده و قیمت ارز را به حالت معمول پایین آورده است. در عبور از خیابان فردوسی تهران ، عمده ترین مرکز تجمع صرافی ها ، متوجه می شوید ، نه تنها قیمت ارز پایین نیامده ، که حتی بسیاری از صرافی ها و مراکز فروش ارز ، به دلیل نوسان قیمت و امکان بالاتر رفتن نرخ برابری ارز با ریال ، موقتا تعطیل هستند. دوربین موبایل خود را روی تابلوی قیمت های یکی از صرافیها که هنوز هست روشن می کنید، چند لحظه سکوت و گزارش کردن را شروع می کنید. اولین جمله ای که به این را که بیننده می بیند. جمله ی بهتر برای شروع .«؟ این تابلوی صرافی است » ؟ ذهنتان می رسد چیست گزارش کدام است؟

دولت ایران گفته نرخ برابری ارز را با ریال ، کاهش داده… الان در کنار یک مغازه صرافی هستم، همونطور که در تابلو اش می بینید، نرخ ارزها تغییری با روزهای بحرانی نکرده. تنها چیزی که تغییر کرده ( چرخش دوربین از روی تابلو به سمت خیابان برای نشان دادن مغازه های صرافی تعطیل)، این است که صراف ها و فروشندگان ارز آزاد
به دلیل نوسان قیمت و بی ثباتی بازار ، مغازه ها را بسته اند و ممکن است همین بحران را تشدید کند… (چند لحظه سکوت ، دوربین خاموش).

 

مطالب بیشتر:فیلمبرداری هوایی  موشن گرافیک چیست؟  تیزر موشن گرافیک

آموزش فیلمبرداری بخش چهارم

( سوم ) در مواردی که ناگهان با سوژه ای برای فیلمبرداری مواجه می شوید و می خواهید به سرعت آن را ضبط و پخش کنید، بهتر است، کل محتوا را در یکبار فیلمبرداری جای بدهید. مانند مثال بالا . دیگر لازم نیست که یک بار از تابلوی فروش ارز فیلم بگیرید ، یکبار از مغازه های بسته و بعد آنها را تدوین کنید . در این مورد سرعت و چکیده بودن مطلب شرط است .

( چهارم ) اگر مجبور هستید درمورد مطالب مختلف، با تصاویر مختلف گزارش کنید، همواره به فکر ارتباط تصاویر و مطالب هر بخش باشید . مثلا اگر می خواهید قیمت ارز را در دو شات مجزا ضبط کنید و از تابلوی نرخ ها شروع کنید، جملات را به گونه ای تنظیم کنید که از شات اول به دوم ، مرتبط باشند .

( پنجم ) از حرکات زاید دست یا Zoom کردن های افراطی خودداری کنید. هر چقدر تصویرتان ساده تر باشد، گویاتر است .

( ششم ) هیچ نکته ای را از قلم نیاندازید. اگر مجبور به ضبط مخفیانه شدید در گزارش تان همین نکته را نیز بگنجانید ، یعنی بگویید: به دلیل اینکه پلیس زیاد است، مجبور به ضبط مخفیانه هستید و شاید لرزش دستانتان زیاد باشد همین نکته «ارزش افزوده » گزارش شما می شود ، نسبت به دیگران .

آموزش فیلمبرداری بخش چهارم

آموزش فیلمبرداری بخش چهارم

ب) وقتی از قبل می دانید از چه می خواهید فیلم بگیرید

( اول ) با برنامه ریزی به فیلمبرداری بروید. برنامه ریزی برای فیلمبرداری یعنی اینکه ساختار و جزئیات کارتان را بدانید و روی کاغذ نوشته باشید .

( دوم ) بر روی یک کاغذ ، جدولی با دو ستون و چند ردیف رسم کنید. یکی از ستون ها شرح تصویری است که می خواهید بگیرید و ستون دیگر متن گزارش یا دلیل تصویربرداری است.

( سوم ) از تصویربرداری زائد خودداری کنید. هر چقدر خلاصه تر و با برنامه تر فیلم بگیرید، عملیات تدوین آسان تر خواهد بود.

( چهارم ) بسیاری از گزارشگرها ، اگر فرصت برنامه ریزی پیش از تولید را داشته باشند، پیش از تهیه ی گزارش ، یک بار به ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> episodefilm

فیلمبرداری مستند
فیلمبرداری مستند

فیلمبرداری مستند

به نظرتان یک فیلمبردار مستند باید چه دانایی ها و مهارت هایی برای رسیدن به شکل مطلوب حضور و اجرا داشته باشد؟

در درجه اول فیلمبردار مستند باید عاشق سینما و کارش باشد و درک کاملی از زیبایی شناسی ، ترکی ببندی ، اندازه نما ، نور و تمام مسائل فنی و حتی صدا داشته باشد. با تکنولوژی روز خودش را آپدیت کند و همیشه پویا باشد. در سینمای مستند بیشتر اوقات کارگردان نه مانیتور دارد و نه فرصت انتخاب لنز ، پس فیلمبردار باید چشم دوم کارگردان باشد. چون تصمیم های درست در لحظه ممکن است سرنوشت فیلم را عوض کند و بالعکس تصمیم اشتباه ضربه بزرگ و غیر قابل جبرانی به فیلم وارد کند.

فیلمبرداری مستند معمولا در رسانه ها مورد توجه قرار نمیگیرد. به نظرتان علت چیست؟

دلیل عمده دیده نشدن فیلمبردار در سینمای مستند اغلب عدم حضور فیلمبردار حرفه ای در بخش داوری جشنواره هاست و این دیده نشدن کار و عملکرد مثبت عوامل فنی باعث شده است که اکثر فیلمبردارهای مستند به جای پویا بودن در زمینه حرف های خود به کارگردانی کردن فکر کنند و این بی توجهی واقعا باعث بی انگیزگی شده است. برای ایجاد فضایی همدلی در جلوی دوربین باید آدم های فضای پشت دوربین ، صمیمی و همدل باشند.

حتما باید فیلم مستند را به دو زبان دیگر غیر از زبان اصلی ترجمه کرد ،یا از مترجم هایی همزمان هنگام نمایش فیلم استفاد کنید. برای بیشتر دیده شدن فیلم بهتر است آن را به جشنواره ها و فستیوال ها بفرستین ون کته دیگر اینکه اگر هدف شما رفتن به جشنواره های بین المللی برای برنده شدن هست دقت کنید موضوعی را انتخاب کنبد که مشاهب آن در جشنواره نباشد.

 

مطالب بیشتر: فیمسازی مستند    فیلمبرداری سمینار    تیزر تلویزیونی

 

فیلمبرداری مستند

بعد از نمایش فیلمتان ،بازخوردهای مختلفی از دیدگاه های متفاوت دریافت خواهی کرد که حتی ممکنه مفنی و ناراحت کننده باشند که این موضوع نباید روی شما اثر منفی بگذارد بلکه از نظرات باید در بهبود کارهای بعدی استفاده شود. هدف شما اینست که تماشاچیانتان ، فیلمتان را ببینند و مورد پسندشان باشد، برای رسیدن به این مهم باید بدانید که تماشاچی به چه چیزی علاقه بیشتری دارد. همیشه مدنظر داشته باشید که مخاطبان تحمل کم و توقع زیاد دارند.

نکته دیگری که در فیلمبرداری مستند وجود دارد این است که فیلمبردار باید همه چیز را در برنامه خود بگنجاند و برداشت های کمتری برای یک صحنه داشته باشد که این امر نتیجه مطلوب تر و به مستند نزدیکتر خواهد بود.

و در آخر زمانیکه فیلمبردار رکورد را شروع می کند باید خود فیلمبردار و اطرافیان تا حد امکان از صحبت کردن بپرهیزند چون دوربین وسیله هوشمند نیست که فقط صدای سوژه مدنظر را ضبط کند بلکه همه صداهایی که در اطراف وجود دارند نیز ضبط می شوند. اگر به این موضوع توجه لازم را داشته باشید دیگر احتیاجی به ادیت های با زمان های طولانی یا صدا گذاری های استودیویی نخواهید داشت.

منبع: http://episodefilm.com/فیلمبرداری-مستند/

فیلمبرداری با کرین
فیلمبرداری با کرین

فیلمبرداری با کرین

دوربین کرین

دوربین کرین شامل یک بازوی بلند است که روی ستون وسط آن سکوی چرخدار وصل می باشد و به دوریین اجازه می دهد در سر دیگر بازو و روی بلندی قرار بگیرد و از زمین به ارتفاع حداقل ۲ متری برسد کرین بیشتر برای فیمبرداری از صحنه ها است کرین (crane) کلمه ایست انگلیسی به معنی جرثقیل یا بالابر اما کرین دوربین ( camera crane ) وسیبه ایست شبیه الاکلنگ با این تفاوت که یک طرف آن بزرگ و طرف دیگر آن کوچک است که دوربین در انتهای طرف بازوی بزرگ آن قرار میگیرد و در نتیجه برای ایجاد تعادل در طرف بازوی کوچک آن به میزان لازم وزنه قرار میدهند تا به حالت تعادل قرار گیرد. وقتی در حالت تعادل قرار گرفت دیگر به راحتی میتوان از انتهای بازوی کوچک دوربین را هدایت کرد.

انواع دوربین فیلمبرداری کرین

چندین نوع کرین وجود دارد  مثلا نوع مکانیکی ساده ، برقی (کنترلی) و نوع هیدرولیکی دوربین فیلمبرداری کرین یکی از تجهیزاتی است که تا حد زیادی در ساخت فیلم های هالیوودی بصورت چشمگیر کمک می کند و کرین دوربین یک وسیله مکانیکی است که به فیلمسازان اجازه میدهد تا از نگاهی متفاوت و از بالا از بازیگران فیلمبرداریشود. نوعی کرین وجود دارد که تصویربردار میتواند در انتهای بازوی بزرگ آن قرار گیرد و دستیار او در پایین او را به سمت دلخواه هدایت کند امام این نوع کرین ها دارای معایبی نیز میباشد مثلا گران بودن و نیاز به دونفر برای هدایت کرین .

 

مطالب بیشتر: فیلمبرداری صنعتی     فیلمبرداری مستند      تیزر تلویزیونی

فیلمبرداری با کرین

فیلمبرداری با کرین

امروزه با پیشرفت توسعه فن آوری ، کرین های دوربین طوری ساخته می شوند که تنها دوربین روی آن سوار میشود و فرد از پایین آن را کنترل میکندچه به صورت دستی چه به صورت کنترل از راه دور که امروزه هزینه کرین دوربین به شکل چشمگیری کاهش یافته و ساخت کرین دوربین به راحتی حتی برای فیلسازان آماتور نیز امکان پذبر است. انتهای کرین دوربین که در آن دوربین قرار میگیرد “سر کرین” نامیده می شود. سر کرین با یک کابل کلاچ بسیار صاف و یا با استفاده از جوی استیک های دیجیتالی پیشرفته هدایت می شود.

منبع: site episodefilm.com

فیلمبرداری
فیلمبرداری

خدمات فیلمبرداری اپیزود فیلم شامل خدمات فیلمبرداری صنعتی و تبلیغاتی ، فیلمبرداری هوایی ، فیلمبرداری سینمایی ، فیلمبرداری کنگره ، سمینار و همایشات...

خدمات فیلمبرداری شرکت اپیزود فیلم

episodefilm.com
فیلمبرداری تبلیغاتی | فیلمبرداری صنعتی

فیلمبرداری صنعتی

فیلمبرداری صنعتی به طور کلی فعالیتی است که طی آن تصویری برای تبلیغ محصول یا کالایی خاص ساخت می شود،شاید عنوان تصویرسازی برای تبلیغات تجاری می توان به عنوان جایگزین در زبان فارسی مورد استفاده قرار گیرند ولی ما در این مقاله از همان واژه فیلمبرداری صنعتی بهره جسته ایم.

وجوه هنری در آثار فیلمبرداری صنعتی با دیده شک و تردید دیگران و ماهیت هنری این آثار را زیر سوال می برند. از آنجایی که فیلمبرداری صنعتی کاری است که عموما از طرف یک سفارش دهنده ومحصولی خاص به هنرمندان تصویرساز ارجاع می شود، به ویژه هنگامی که این آثار با کارهایی که صرفاً هنری است و در آنها هنرمند برای بیان احساسات خود کاملا آزاد است مقایسه شود. می‌توان اذعان کرد که فیلمبرداری صنعتی یکی از شاخص ترین جنبه های فیلمبرداری به معنی  عام آن است. این گرایش از فیلمبرداری بیشترین وابستگی را به مخاطب و بیننده خود دارد چرا که باید نظر بینندگان را به خود جلب کند. پیام خود را به آنان منتقل کرده و در آخر رضایت بیننده را از تماشای اثر به خود جلب  نماید  و آنان را برای خرید کالا و خدمات  ترغیب کند.

فیلمبرداری صنعتی

شاید بتوان گفت هر اثر هنری که موضوع خاصی را برای مخاطب تبلیغ می‌کنند فیلمبرداری صنعتی باشد، چنانچه بر سر این موضوع در بین هنرمندان و منتقدان هنری اختلاف‌نظرهای گسترده‌ای وجود دارد. بسیاری از منتقدان هنری به دارا بودن تاریخچه فیلمبرداری به معنای عام آن مورد پژوهش قرار گیرد و این بدان دلیل است که فیلمبرداری صنعتی در اثر پیشرفت و تحول  فیلم برداری  شکل گرفت و سپس بر اثر گذشت زمان به عنوان هنری نوپا و مستقل راه خودرا  پیشرفت در پیش گرفت.

می توان گفت که امروزه فیلمبرداری صنعتی به طور اعم باید دو ویژگی اصلی داشته باشد،  منطق تجسمی سادگی سادگی ، مبتنی است بر حفظ فضایی گشاده در سطح تصویر به کارگیری شکل های محکم و زنده نما با شکل هایی که زود دیده می شود  و  به  سهولت هویتشان  معلوم و معنیشان مفهوم گردد.

 

مطالب بیشتر: عکاسی تبلیغاتی   فیلمبرداری هوایی   ساخت فیلم تبلیغاتی

 

فیلمبرداری صنعتی

گروه هنری فیلمبرداری

یک اثر تبلیغاتی هنگامی تا که به مرحله  چاپ برسد باید فرآیند خاصی را طی کنند و در واقع هنرمندان مختلفی در انجام یک تبلیغات با یکدیگر همکاری می نمایند. در کشور های باسابقه در زمینه فیلمبرداری صنعتی این امر توسط یک گروه منسجم هنر اجرا و سازماندهی می شود، د راس این گروه مدیر هنری قرار می گیرد و مسئولیت او  انتخاب ایده اصلی  شعار  تبلیغاتی و هدایت دیگر اعضای گروه است. این ایده و طرح کلی سفارش به  تصویر ساز تبلیغاتی ارجاع میشود  با توجه به مضمون کار و با مشورت مدیر هنری که تکنیک لازم را برای اجرای کار  برمی‌گزیندطرح پیشنهادی خود را به صورت طراحی ابتدایی به مدیر هنری تسلیم می کندبعد از انتخاب طرح مورد نظر یک طراح گرافیک باید با توجه به طرح و مضمون آن، قلم مناسب را برای نوشتن شعار تبلیغاتی به انضمام رنگ و شیوه اجرایی آن به مدیر هنری پیشنهاد دهد و سپس یک صفحه آرا جای نوشته ها را در تصویرسازی مشخص نماید حتی...


episodefilm.com
فیلمبرداری سمینار و کنگره

mini-img_9934x-750x500.jpg

فیلمبرداری از کنگره ها ، سمینارها و گردهمایی ها کار مشکل و دشواری است زیرا مستلزم نگاهی تخصصی ریزبینانه و موشکافانه است .

با فیلمبرداری از کنفرانسها ، گردهمایی ها و همایش ها می‌توانید علاوه بر شرکت کنندگان ، افرادی که در کنفرانس حاضر نبودند را نیز در جریان آن قرار دهید.

ما به شما کمک می‌کنیم تا از سمینارهای خود که برای مشتریان و کارکنانتان بسیار مهم هستند، خروجی با کیفیتی در اختیارتان قرار بدهیم.

ما خدمات مورد انتظارتان را با در نظر گرفتن بودجه و محدودیت زمانی‌تان به بهترنین نوع به شما ارائه می‌دهیم .

episodefilm.com
فیلمبرداری هوایی اپیزود فیلم
عکاسی-هوایی.jpgفیلمبرداری هوایی

انجام پروژه های هلی شات بسته به نیاز کاربران متفاوت و متغییر است . میزان تایم پرواز ، ارتفاع ، زاویه دوربین و … همگی میتوانند انواع و اقسام تصاویر و ویدئو های هوایی متفاوت را خلق کنند . مهمترین قسمت هلیشات اجرای درست حرکات تصویر همراه با شناخت درست قاب بوده که با رعایت نکات درست تصویر در فیلمبرداری وتصویربرداری هوایی میسر می گردد.
صنعتصویربرداری هوایی (هلی‌ شات) امکان بی‌نظیری است تا کارخانه خط تولید معدن ، پالایشگاه ، نیروگاه ، بنادر ، صنایع فراساحل ، پروژه های عمرانی و یا سایر مکان‌های مد نظر خود را از ارتفاع‌ دلخواه و زوایای مختلف به مخاطب خود نمایش دهید.
موسسه ی اپیزود فیلم با پیشینه فعالیت های متخصصان خود در این زمینه خدماتش را به صورت حرفه ای و تخصصی در خدمت شما عزیزان قرار می دهد. برای پیشرفت در کار ، تجارت و یا صنعت خود و همچنین بهتر دیده شدن می توانید با کافیست با ما تماس بگیرید .