episodefilm

اشتراک گذاشته شده با :

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

episodefilm.com
ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک ( بخش سوم)

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

انواع هنر دیجیتال

تلاش های ادوارد مایبریج در ثبت حرکت به نوبه ی خود ستودنی و حایز اهمیت است. او از حیوانات و انسان ها در حال حرکت تصاویری را ثبت نمود که منبعی برای هنرمندان بعدی گردید .در نیمه ی دوم قرن بیستم ، تصویر الکترونیکی یا به عبارت دیگر آنچه در یک نمایشگر الکترونیکی دیده می شود ، به پدیده ای رایج تبدیل شد. در واقع ، این زمان ، مرحله ای است که عکاسی به یک مرحله ی فراتر ، یعنی دنیای تصویر متحرک یا تصویر الکترونیکی ، گام نهاد. در طول دهه ی ۱۹۶۰ پدیده ی ویدئو رفته رفته گسترش یافت و هنرمندانی چون نوم جون پایکولف وستلو مایکل نول از تکنیک ویدئو در خلق هنرهای تجسمی (نه سینما) استفاده کردند . عمده ترین سبک ها و جریان های آن که به نوعی به تصویر دیجیتال یا آنالوگ و هم چنین صدا وابسته هستند ، عبارتند از: “ویدئو آرت ، کامپیوتر آرت ، دیجیتال آرت ، فراکتال آرت (هنر تکامل یا پویا) ،هنر تعاملی ، الکترونیک آرت ، فکس آرت ، سیستم آرت ، تله ماتیک آرت ، رادیو آرت ، روباتیک آرت ، بیوآرت ( هنر بیولوژیک) ،هنر صدا هنر اطلاعات ، ویدئو گیم آرت ،   اُسکی آرت هنر ترادیجیتال هنر اختلال در تصاویر دیجیتال و نِت آرت.

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

هنر ویدیو/ اجرا

هنر ویدیو/ اجرا ، مشتمل بر چیدمانهای چند پرده ای ، گسترنما ، چند کاربر و غیربومی (به عبارت دیگر آنلاین) می باشد و بر اساس نظریات نویسنده ی کانادایی “مارشال مک لوآن ، که پیامدهای گسترده ی انفجار رسانه را مفهوم سازی کرده است ، به وجود آمده است ، او در این زمینه می نویسد: هرکدام از رسانه های جدید ما ، به عبارتی زبان تازه ای هستند ، نوع جدیدی از رمزگذاری برای تجربیات گروهی که با عادات کاری جدید و آگاهی های جمعی تازه به دست آمده اند. او در سال ۱۹۶۹ گفت: رسانه های جدید شیوه ای برای پیوند زدن ما به دنیای واقعی هستند و آن چه را از دنیای گذشته باقی مانده است ، به دلخواه بازسازیمی کنند. بعد از سپری شدن دوران ایسم های گوناگون عصر مدرنیسم ، در دهه های پایانی قرن بیستم ، آثار هنری ، بیشتر بر مبنای تکنولوژیای که به خدمت می گرفتند طبقه بندی شدند. در حقیقت ، تکنولوژی ، تولید ، پردازش و پخش اثر ، مبنای تفکیک و نامگذاری نوع اثر گردید. ویدیو آرت نیز که محصول مستقیم رسانه های دیداری و شنیداری نو ظهور بود و طی دهه ی ۶۰ و ۷۰ نمادِ تلفیق هنر با تکنولوژی محسوب می شد از این قاعده مستثنا نیست. چینشهای بسیار متنوعِ ضبط و پخش استودیویی و خانگی ، انواع سینتی سایزرهای ویدیویی ، سطوح ، پرده ها و صفحات گوناگون ارائه ی اثر ، نوع به کارگیری و ارائه ی فکر در این تکنولوژی باعث به وجود آمدن انواع ویدئو آرت در سالهای دهه ی ۶۰ و ۷۰ شدند که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 مطالب بیشتر: موشن گرافیک (بخش دوم )   موشن گرافیک (بخش اول )

 

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

انواع ویدئو آرت عبارتند از

۱) ویدئوی چیدمان

۲) ویدئوی تک کاناله

۳) ویدئوی چند کاناله

۴) ویدئوی اجرا

۵) ویدئوی تعاملی رویین پاکباز نیز در دایرهالمعارف هنر ، ویدئوآرت را اینگونه تعریف کرده : کاربست فناوری تلویزیون و ضبط نوار ویدئو در آفرینش آثار هنری.

تلاشهای معاصر در بازنمایی حرکت با وجود آن که در بازنمایی بصری ژرفا ، نظام های کاملاً متفاوتی از جمله پرسپکتیو خطی و سپس حجم سازی از طریق سایه روشن به کار گرفته می شد ، تا آن جا که مربوط به بازنمایی بصری حرکت می شود پیشرفت های زیادی حاصل نشده بود. می توان گفت که علت کندی نسبی آهنگ زندگی بود؛ بنابراین نظم دهی و بازنمایی وقایع می توانست بدون عواقب جدی ، با فرمول بندی های ایستا درک شود. وقایع به وسیله اشیاء و اشکال ایستای شبیه به خود و در سکونی مداوم ، اندازه گیری می شدند. اما این نقطه دید بی تحرک ، هر اعتباری را از دست داد ، چون تجربه های روزمره با سرعت بسیار با شتاب های نوری که در آنها ثبات چیزها و هویتشان هر لحظه در آستانه نابودی بود ، شروع به بمباران انسان کردند. وقتی زندگی و روابطی که انسان با آنها رو به رو بود ، پیچیده می شد ، بررسی مفاهیم که نه مربوط به ثبات چیزها و جست و جوی شیوه ای نو برای دیدن که بتواند بازنمودی از قلمرو پرتحرک انسان باشد ضرورت بیشتر می یافت. اتفاقی نیست که در دوران ما ، اولین رشته تلاش ها ، برای صورتبندی مجدد پدیده های طبیعی با مفاهیم پویا انجام گرفت. این صورتبندی ها درباره تصور ما از دنیا ، تقریباً تمام جنبه هایی را که می شود درک کرد در برمی گرفت. تفسیر دنیای عینی با مفاهیم مادی ، درک ارگانیسم زنده ، کشف رمز درونی پیشرفت اجتماعی و تفسیر بصری رویدادها ، مبارزه ای را شروع کرده اند که هنوز هم برای یافتن معیار جدیدی که به قدر کافی انعطاف پذیر باشد و بتواند هماهنگ با تغییر و تنوع پویای رویدادها گسترده و فشرده شود ، ادامه دارد . در این اثنارسان های جدید آیینه ی تمام نمای سرعت و حرکت های متناسب با زندگی امروز است.

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

در عصر ارتباطات بدون استمداد از رسانه ها ، تطابق با شرایط نوین بسیار سخت و گاهی غیر ممکن می نماید . هنگامی که دربارۀ رسانه جدید سخن می گوییم، غالباً مراد استفاده هنرمندان از تکنولوژی هایی است که پیشتر در خدمت فعالیت های تجاری و استودیوهای تبلیغاتی بوده اند. معمولاً هنرمندان برای دستیابی به این تکنولوژی ها مجبور بودند تا ورود آن ها به بازار عمومی برای مصارف داخلی و سرگرم کننده ، در انتظار بمانند. چیزی که مفسرین از آن در عرصۀ هنر معاصر به عنوان tech-High یاد می کنند.لیکن مراد از رسانه در اینجا به طور خاص ، رایانه ، انواع صفحات الکترونیکی و دیجیتال و حتی تلویزیون ، تبلت و موبایل هایی هستند که به نظر می رسد مرزهای فعالیت آن ها هر روز نزدیکتر و به موازات یکدیگر درحال حرکتند. رشد روز افزون و رقابتی آن ها و توجه به تاثیر آن در امور مختلف زندگی ، از هرکدام یک واحد چند رسانه ای پدید آورده به طوریکه هریک فرای وظیفه اصلی ، مجهز به برنامه های جنبی و کاربردی متنوعی هستند. در این راستا کاربردهای طراحی گرافیک به ویژه قالب های گرافیکی متحرک و انیمیشن ، چه از چهارچوبه های گرافیکی نظیر صفحه آرایی ،  منوها ، دکمه ها ، تصاویر ، آبجکتها ، متون و افکت های حرکتی و چه برنامه های آماده نظیر بازیهای رایانه ای ، نرم افزارها و… در رسانه ها بیش از پیش خودنمایی می کنند که این کیفیت بیش از همه در وب قابل رویت است. یکی از شیوهه ای جذاب برای از بین بردن سکون در این رسانه ها به ویژه صفحات وب ، انیمیشن یا به عبارت بهتر گرافیک متحرک(موشن گرافیک)است.

 


 

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

این گرافیک متحرک ، به دو شکل سنتی و تعاملی در وب گسترش پیدا کرده است که این دو روش عبارتند از ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>>  ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک


episodefilm.com
ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک (بخش اول)

در نوع زندگی امروز بشر ، به دلیل کوچکتر شدن فضاهای زندگی نسبت به قبل ، از خانه های بزرگ و حیاطدار به زندگی آپارتمان نشین متراکم ، مصنوعی و گلخانه ای ، و در ازای آن ، توسعۀ طول و عرض صفحات تلویزیون ، تلفن های همراه ، رایانه ها و تابلوهای تبلیغاتی ، نیاز به وجود حرکت خصوصاً در انواع این رسانه ها بیشتر از پیش احساس می شود. در این دوره ، فضاهای وسیع محیط های زندگی در گذشته و تابلوهای هنری با سبکهای آن قرون جای خود را به صفحات دیجیتالی با تصایر پرتحرک و رفته رفته تعاملی می دهند. انسان پر تحرک دیروز در این فضای تنگ و محدود همواره غرق در حیات پر تحرک محیط رسانه ای می شود. در همین راستا ، هنرمندان به طور متقابل با حساسیت زیاد و درک شرایط ، فضایی متناسب خلق می کنند تا بتوانند میان نیازهای بشری با وضعیت روز تعادل برقرار کنند. کپس می گوید: محدودیت های سیستم عصبی ما ، نه تنها تعداد و گستره ی واحدهای بصری ای را که می توانند مثل یک کل درک شوند ، یعنی نه تنها محدودیت های فضایی را ، بلکه حتی محدودیت های تجربۀ فعال بصری را نیز تعیین میکند.
نمی توانیم مدتی دراز رابط های ایستا را بنگریم و علاقۀ خود را از دست ندهیم؛ همانطور که ممکن نیست مدت زیادی در اتاقی دربسته که ذخیره اکسیژن آن زود به پایان میرسد زنده ماند. تصویر به مثابه تجربه های زنده نمی تواند برای مدتی طولانی در ساختاری منجمد بماند برای آنکه تصویر ارگانیزمی زنده باشد لازم است مناسبات درونی مدام تغییر یابند به چشم و ذهن باید با مناسبات بصری پرتحرک خوراک رساند. تنها این تنوع مراجع می تواند انگیزه ضروری برای تمرکز دقت روی سطح تصویر را تدارک ببیند. تغییر، تحرک میافریند .

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تکرار حرکت دایره وار رنگ

در هنر ، حرکت ویژگی های خاص بیانی خود را می یابد ونگوک با تکرار حرکت دایره وار قلم موی خود ، چیزهایی را که مییبیند به روش ابداعی خود خلق می کند . سورا نیز برای بیان خاص خود از تکرار نقاط استفاده می کند .
واسیلی کاندینسکی ، که آثار و نظریه هایش الهام بخش بسیاری از انیماتورهای انتزاعی بوده ، علاقه ی زیادی به موسیقی دارد. او می گوید نقاشی که هی چگونه جذابیتی در بازنمایی ناب اثر هنر یاش نمی بیند و توسط آن نمی تواند زندگی درونی اش را بیان کند ، چاره ای جز حسرت خوردن به موسیقی که یکی از غیر مادی ترین هنرهای امروزی است ندارد. طبیعتاً اوبه این موضوع می اندیشد که روشهای موسیقایی را در هنر خود به کار گیرد. به همین دلیل است که امروزه از ریتم درآثار انتزاعی استفاده شده و به طور مکرر ازرنگ در این فیلم ها به کار گرفته می شود.
این به درستی نشان از توجه هنرمندان ازدیرباز به جذابیت و حضور عناصر پویا درآثارشان می باشد.
گیرنده های حسی ما گاهی حرکت واقعی و برخی اوقات فرضی از حرکت را دریافت می کنند که حاصل خطای دید انسان است، داده های حرکتی متنوعی که زاییده ی جامعه امروز و سرعت تحمیل شده بر آن است در قالب های جدیدی تجسم می یابند. نقاشی متحرک ، تیزرهای تبلیغاتی ، تابلوهای LED و… نمودی جدید از بازسازی حرکتند. احساس سقوط یا صعود اشیاء به تناسب وزنشان چیزی است که در ناخودآگاه حسی ما ، به دنبال تجربه های متعدد و پی در پی ما وجود دارد . در هنرهای تجسمی به خصوص آن دسته از هنرها که به انتقال پیام و ارتباط بیشتر با عموم و فرهنگ بصری جامعه توجه دارند تأکید هنرمندان بر عناصر جذابیت اثر مشهود است. استفاده از نشانه های تصویری در این آثار دستمایه های بالقوه القای معانی هستند و به همین منوال تأثیرگذاری حرکت بر دیگر عناصر و در ادامه آنها میتواند آن را تقویت نماید.

 

 مطالب بیشتر: انواع تیزر    فیلمسازی مستند   ساخت تیزر

 

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تقریباً هر طرح گرافیکی سه هدف اصلی دارد؛

۱) جلب توجه
۲) خلق یک حالت بصری فراموش نشدنی
۳) مخابره یک پیام

 

مخابره یک پیام ،بهترین راه به نتیجه رسیدن دو هدف اولیه در نظر گرفتن تأثیر بصری است. طراحی و لی آوت پروژه ی شما تعیین خواهد کرد که آیا هر شخص برای آنچه به عنوان پیغام ارتباطی عرضه می کنید به قدر کافی توقف میکند. ارزشمندترین متن یکآگهی تبلیغاتی در جهان احقاق خوانده شدن ندارد اگر شما نتوانید خواننده را جذب کنید و تنها راه برای آن عوامل بصری است .حرکت در تبلیغات محیطی وسیله ی اصلی افزایش توجه و البته مؤثرترین محرک برای حس بینایی است. کوچکترین جابجایی و تغییر در محیط دیداری موجب جلب توجه می شود. پس برای جلب بیشتر توجه مخاطب ، عناصری که حرکت دارند، آن بخش از موضوع است که قصد تمرکز بیشتر بر روی آن وجود دارد. با توجه به حساسیت قوه ی بینایی انسان، مهمترین وظیفه ی گرافیک متحرک در هرگونه تبلیغات ، جلب توجه بیشتر مخاطب است. تاریخچه ی طراحی گرافیک متحرک در ابتدا فصل مشترکی با انیمیشن و سینما دارد. از آغاز پیدایش انسان ، در دستیابی به احساس حرکت در هنر تلاش شده است. تاریخ تصاویر متحرک به نقاشی های اولین تصاویر متحرک دنیا در دور جام منقوش و سفالین شهر سوخته سیستان، غارهای لاسکوی فرانسه و آلتامیرای اسپانیا برمی