episodefilm

اشتراک گذاشته شده با :

ساخت تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی
تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تيزر تبلیغاتی

تیزر نوعی تبلیغات تلويزيونی است كه از زمان اختراع تلویزیون در جامعه باب شد. که روشی بسیار موثر براي تبلیغ و معرفی محصول میباشد.

با گذشت زمان از اختراع تلویزیون ، تبلیغات تلویزيونی هم به نوبه خود پیشرفت قابل توجهی داشت و نوع و كیفیت تیزرها به مرور زمان و با پيشرفت علم و تكنولوژی هم تغيير كرد . به عنوان مثال از زمان روی كار آمدن كامپيوتر و پيدايش نرم افزارهای مختلف تبلیغات تلویزیون هم رنگ و بوی خاصی به خود گرفت و با شروع دوران انيميشن ، بعضی از تیزرهای تلویزيونی هم شكل انيميشن به خود گرفته .

در حال حاضر تیزر ساختن يك علم مخصوص به خود پيدا كرده تیزرها به شكل كاملا اصولی ساخته ميشود.

انواع تیزر تبلیغاتی

در حال حاضر چند مدل تیزر در تلویزیون وجود دارد :

تیزرهای انیمیشن

تیزرهای رئال

تیزرهای رئال انیمیشن

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای انیمیشن

همانطور كه گفته شد از زمان پيدايش كامپيوتر ، نرم افزارهای كامپيوتری و انیمیشن ساز ساخته شده كه ميتوان گفت برای گروه سنی خاصی خيلی لازم و ضروری است و بسيار موثر. بطور مثال برای سنين كودك و نوجوان كه به اين گروه سنی مربوط ميباشد خيلی موثر خواهد بود.

تیزرهای رئال

تیزرهای تلویزیونی رئال كه به صورت يك تبلیغ تلویزیونی و واقعی هستند و به معرفي محصول به صورت حقیقی با همه اشکال و نوع واقعی محصول ساخته میشوند كه به گروه سنی عام مربوط ميباشد و تمام اقشار مردم را مورد مخاطب قرار ميدهد.

تیزرهای رئال انیمیشن

تیزرهایی كه تلفيقی از واقعيت و انيميشن ميباشد كه هم از انيميشن استفاده شده و هم از يك موضوع واقعي.

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت یک تیزر

برای ساخت یک تیزر چه انيميشن و چه رئال بايد مثل ساخت يك فیلم ، فیلمنامه بايد نوشته شود و تمام جزئيات يك تیزر به طور كامل نوشته شود.

سپس به ساخت تیزر پرداخته ميشود.

پس از ساخت يك تیزر مراحل بعد آن وجود دارد كه مهمترين مرحله آن ، مرحله صداگذاری آن است . كه خود نيز مبلغ قابل توجهي به خود اختصاص ميدهد .

به عنوان مثال گوينده تبلیغ ساعت رادو براي گفتن كلمه رادو 400 هزار تومان پول دريافت كرده است . كه اين مبلغ نيز بستگي به گوينده تیزر دارد ،كه هرچه صدا معروف تر باشد مبلغ و هزينه بالاتر مي رود .

هم اكنون در کشور ایران پخش و پذيرش تبلیغات تلویزیونی توسط كنسرسیوم انجام ميشود به اين معنا كه شركت های خاصی طرف قرار با قسمت تبلیغات و پخش آگهی صدا و سیما هستند و هر شركت و موسسه ای كه خواهان پخش آگهی خود در تلويزیون است به اين شركت ها مراجعه كرده و سفارش آگهی خود را داده كه اين موسسات بسته به تعرفه صدا و سيما با اين شركت ها قرار داد...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی


episodefilm.com
چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

افرادی که پس از دیدن یک آگهی تلویزیونی ، تغییری را در ارجحیت دادن به کالای مورد نظرثبت میکنند. سه برابر بیشتر از دیگران از آن کالا خریداری میکنند.
سازمان های تحقیقاتی نیز میزان یادآوری آگهی های تلویزیونی را می سنجند.که این روش بسیار مطبوع آگهی دهندگان است اما برخی از انواع آگهی های تلویزیونی که ثمرات بالای یادآوری را بدست می آورند، در تغیر ارجحیت کالا مکره پایین را دریافت میکنند. پس به نظر میرسد هیچ همبستگی بین یادآوری و خرید وجود ندارد من ترجیح میدهم که به تغیرات اولویت تجاری تکیه کنم.
من کار را با صحبت درباره هفت نوع آگهی تلویزیونی که تواناییشان در تغییر ارجحیت نام تجاری در میان مردم بالای میانگین بوده و سه نوع دیگر که در این لحظه پایین میانگین هستندآغاز میکنم.

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

طنز

عمل متعارف همیشه بر این موضع بوده است که مردم کالاهایی را میخرند که معتقدند مغذی اند و کارو و زحمت را کم میکنند یا از لحاظ پولی مقرون به صرفه اند. نه به این خاطر که تولید کننده لطیفه هایی در تلویزیون ، آن را توصیه میکند.
کلودهاپکینز ، پدر تبلیغات جدید میگوید هیچ کس از دلقک ها کالا نمیخرد.
فکر میکنم در دوران هاپکینز چنین بود و دلیل دارم که تا همین اواخر هم این گونه بوده اما اخرین موج تحلیل عاملی آشکار میسازد که در حال حاضر طنز و شوخی هم میتواند منجر به فروش شود . این امر خیال مرا خیلی راحت کرد. من همیشه به خاطر رد آگهی های تلویزیونی با مزه ای که برای تایید به من ارجاع می شده از خود متنفر بودم .
اما باید هشدار بدهم که نویسندگان خیلی کمی می توانند آگهی های با مزه ای بنویسند که واقعا بامزه باشند. اگر جزو این عده نادر نیستید، پس از امنحانش هم صرف نظر کنین.

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

نمایش گوشه ای از زندگی

در این آگهی ها یک هنر پیشه با دیگری درباره مزایای یک محصول صحبت میکند. به ترتیبی که تقریبا نمایانگر زندگی واقعی است . در پایان فرد شکاک متقاعد میشود که خمیردندان شما واقعا دندان های سالم تری را برای بچه ها به ارمغان می آورد.
این نمایشنامه ها مورد به مورد به موفقیت دست یافته اند. آگهی نویسان از این شیوه نفرت دارند چون به نظر آن ها روشی پیش پا افتاده است و همینطور به لحاظ که چنین گسترده و برای چنین مدت طولانی به کارگرفته شده اند . اما برخی بنگاه ها قطعات موفقی تولید کرده اند که نه تنها فروش را بالا برده بلکه واقعی و جذاب هم بوده اند.

 

مطالب بیشتر:  انواع تیزر   ساخت تیزر   عکاسی صنعتی

 

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

گواهی دادن 

موثرترین آگهی های تلویزیونی در قالب اظهارنظر ، آنهایی هستند که مصرف کنندگان وفادار شما درباره کالایتان شهادت می دهند.
درست وقتی که نمی دانند از...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

episodefilm.com
ساخت تیزر موشن گرافیک

ساخت تیزر موشن گرافیک (بخش چهارم)

نخستین حرکتها

انیمیتد گیف ، شکل سنتی انیمیشن ، یعنی فریم به فریم در وب را می توان همان شکل پیشرفته فیلیپ بوک دانست. مزیت انیمیشن با این فرمت نسبت به دیگر فرمت ها ، حجم کم و عدم نیاز به افزونه ها برای خواندن گرافیک های متحرک در فضای سایبر است که به نظر می رسد می توان تقریباً در بیشتر صفحات وب آنها را مشاهده نمود. شاید نخستین تجربه های موشن گرافیک در وب را بتوانیم در قالب فایلهای GIF ببینیم. این قالب گرافیکی به سرعت جای خود را در وبسایتها و فضای سایبر باز نمود. این دسته از انیمیشن تحت وب ، تعاملی نبود و با عمل کاربر عکس العملی نشان نمی داد. بیشترین کاربرد این قالب در نخستین نمونه های بنرهای تبلیغاتی تحت وب بود. عناوین و تصاویر معمولاً در چند فریم معدود و با حرکت های سریع سعی در جذب نگاه مخاطب می کرد. علت اصلی این محدودیت ، حجم فایل بود ، زیرا با زیاد شدن فریمها حجم فایل بیشتر می شد و بارگذاری آنها مشکل تر . البته استفاد ه های خلاقانه دیگری از این قالب هم می شد، مانند چرخش لوگوی یک سایت یا ستاره های چشمک زن در بک گراند.

نخستین حرکت های تعاملی

با پیشرفت و گسترش اینترنت و مطرح شدن نیازهای جدید و اهمیت یافتن دیزاین در وب ، با ارائه نسخه های کاملتر نرم افزارهای برنامه نویسی ، به نوعی دنیای وب متحول شد. حالا دیگر وقتی ماوس روی یک کلید می رفت ، کلید برجسته می شد و رنگ نوشته آن تغییر می کرد و با کلیک ماوس کلید فشرده میشد. در این مرحله ، هر دو زمینه انیمیشن سنتی و تعاملی در وب تحول یافته ، طیف وسیعی از حرکتها مانند منوها کشویی و عکس ها اسلاید شدند، از طرفی دیگر شاهد بارش برف روی صفحه وب یا اینکه حتی شکل یک ساعت عقربه ای به دنبال ماوس کشیده شود و بچرخد .

 

مطالب بیشتر:  تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک(بخش سوم)    ساخت تیزر

ساخت تیزر موشن گرافیک

ساخت تیزر موشن گرافیک

موشن گرافیک در مناظر شهری و معماری

درحال حاضر ، فناوری های دیجیتال نقش مهمی را در شکل دادن مناظر عمومی ایفا می کنند. این محیطها تلاقی منحصر به فردی از معماری ، طراحی داخلی ، تصاویر متحرک و صدا را دارا هستند ، تا با یک تجربه زیبایی شناسانه و معنی دار تعامل اجتماعی را بالا ببرند. نیز فناوری های دیجیتال نقش بسیار مؤثری در شکل دادن به بینایی ما در چشم اندازهای عمومی دارند. مراکز خرید، مراکز تجاری ، لابی های شرکت های بزرگ ، نمایشگاه ها ، فروشگاه های خرده فروشی ، رستوران ها و میادین ورزشی ، فرودگاه ها و… یکی از مزایای عمده ی ساختار آن است که مقیاس پذیر و قابل تغییر بوده ، به صفحه نمایش امکان ارائه تصاویر به صورت عمودی و افقی را می دهد. موشن گرافیک در طراحی  تصاویر این سیستم ها نقش تعیین کننده ای دارد .

در طول دهه ی گذشته فناوری صفحه نمایش های پیشرفته و کاربرد نور در فضاهای عمومی ، ساخت نشانه های تجاری و تصاویر رویایی به موشن گرافیک ها امکان تبدیل به بخشی از فضای فیزیکی محیط اطراف ما را داده است. بر خلاف ال سی دی های مسطح و یا صفحه نمای شهای پلاسما ال ای دی ها را می توان به هر اندازه و نسبت و موقعیت هندسی تهیه و آماده کرد. این صفحه نمایش ها با گوشه های کاملاً مربع تولید شده است و هیچ فضای خالی بین ماژورهایش وجود ندارد و به همین دلیل تصاویر را به صورت یکپارچه نمایش می دهد. نتیجه گیری کاربرد انیمیشن و موشن گرافیک در رسانه های جدید عاملی پویا، تاثیرگذار و البته لازم و ضروری است. وجود حرکت در این رسانه ها و به ویژه فضای مجازی، در اصل پاسخی به کم تحرکی فیزیکی و جسمی انسان در فضاهای محدود عصر جدید می باشد. این مسأله در هنر نیز از دیرباز مورد توجه قرار داشته اما به اقتضای شرایط روز گسترش چشمگیری یافته است.

 

مطالب بیشتر:  فیلمبرداری تبلیغاتی   

ساخت تیزر موشن گرافیک

ساخت تیزر موشن گرافیک

از آن جا که توسعه ی کامپیوترها روزبه روز پیشرفتمی کند، مطمئناً مرز جدایی مابین هنرمند و تکنیسین باریک تر می شود و خلق آثار گرافیکی به ویژه گرافیک متحرک و انیمیشن وابستگی ناگزیر و تنگاتنگی با رایانه و نرم افزارهای تخصصی آن داشته ، آفرینش هایی از این دست منوط به ترکیبی از چند تخصص مرتبط می باشد که در آن تکنیسین ها و اجراکاران به محوریت طراح در فرایند برنامه ریزی و تولید ایفای نقش می نمایند. ابزار طراحی و تولید تکنیک های گرافیک متحرک از انواع شیوه های سنتی تا شیوه های جدید متنوع بوده لیکن برای بارگزاری در رسانه های جدید از قالبها و شیوه های مشترک استفاده می کنند که این به معنای مکانیکی  شدن و یا فنی شدن نیستند لیکن به واسطه ارتقاء کیفیت پخش و سهولت پردازش برای اجراء در این قالب ها تعریف می شوند. رسانه های جدیدی که قابلیت هماهنگی با وبسایت ها...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> ساخت تیزر موشن گرافیک

episodefilm.com
ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک (بخش اول)

در نوع زندگی امروز بشر ، به دلیل کوچکتر شدن فضاهای زندگی نسبت به قبل ، از خانه های بزرگ و حیاطدار به زندگی آپارتمان نشین متراکم ، مصنوعی و گلخانه ای ، و در ازای آن ، توسعۀ طول و عرض صفحات تلویزیون ، تلفن های همراه ، رایانه ها و تابلوهای تبلیغاتی ، نیاز به وجود حرکت خصوصاً در انواع این رسانه ها بیشتر از پیش احساس می شود. در این دوره ، فضاهای وسیع محیط های زندگی در گذشته و تابلوهای هنری با سبکهای آن قرون جای خود را به صفحات دیجیتالی با تصایر پرتحرک و رفته رفته تعاملی می دهند. انسان پر تحرک دیروز در این فضای تنگ و محدود همواره غرق در حیات پر تحرک محیط رسانه ای می شود. در همین راستا ، هنرمندان به طور متقابل با حساسیت زیاد و درک شرایط ، فضایی متناسب خلق می کنند تا بتوانند میان نیازهای بشری با وضعیت روز تعادل برقرار کنند. کپس می گوید: محدودیت های سیستم عصبی ما ، نه تنها تعداد و گستره ی واحدهای بصری ای را که می توانند مثل یک کل درک شوند ، یعنی نه تنها محدودیت های فضایی را ، بلکه حتی محدودیت های تجربۀ فعال بصری را نیز تعیین میکند.
نمی توانیم مدتی دراز رابط های ایستا را بنگریم و علاقۀ خود را از دست ندهیم؛ همانطور که ممکن نیست مدت زیادی در اتاقی دربسته که ذخیره اکسیژن آن زود به پایان میرسد زنده ماند. تصویر به مثابه تجربه های زنده نمی تواند برای مدتی طولانی در ساختاری منجمد بماند برای آنکه تصویر ارگانیزمی زنده باشد لازم است مناسبات درونی مدام تغییر یابند به چشم و ذهن باید با مناسبات بصری پرتحرک خوراک رساند. تنها این تنوع مراجع می تواند انگیزه ضروری برای تمرکز دقت روی سطح تصویر را تدارک ببیند. تغییر، تحرک میافریند .

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تکرار حرکت دایره وار رنگ

در هنر ، حرکت ویژگی های خاص بیانی خود را می یابد ونگوک با تکرار حرکت دایره وار قلم موی خود ، چیزهایی را که مییبیند به روش ابداعی خود خلق می کند . سورا نیز برای بیان خاص خود از تکرار نقاط استفاده می کند .
واسیلی کاندینسکی ، که آثار و نظریه هایش الهام بخش بسیاری از انیماتورهای انتزاعی بوده ، علاقه ی زیادی به موسیقی دارد. او می گوید نقاشی که هی چگونه جذابیتی در بازنمایی ناب اثر هنر یاش نمی بیند و توسط آن نمی تواند زندگی درونی اش را بیان کند ، چاره ای جز حسرت خوردن به موسیقی که یکی از غیر مادی ترین هنرهای امروزی است ندارد. طبیعتاً اوبه این موضوع می اندیشد که روشهای موسیقایی را در هنر خود به کار گیرد. به همین دلیل است که امروزه از ریتم درآثار انتزاعی استفاده شده و به طور مکرر ازرنگ در این فیلم ها به کار گرفته می شود.
این به درستی نشان از توجه هنرمندان ازدیرباز به جذابیت و حضور عناصر پویا درآثارشان می باشد.
گیرنده های حسی ما گاهی حرکت واقعی و برخی اوقات فرضی از حرکت را دریافت می کنند که حاصل خطای دید انسان است، داده های حرکتی متنوعی که زاییده ی جامعه امروز و سرعت تحمیل شده بر آن است در قالب های جدیدی تجسم می یابند. نقاشی متحرک ، تیزرهای تبلیغاتی ، تابلوهای LED و… نمودی جدید از بازسازی حرکتند. احساس سقوط یا صعود اشیاء به تناسب وزنشان چیزی است که در ناخودآگاه حسی ما ، به دنبال تجربه های متعدد و پی در پی ما وجود دارد . در هنرهای تجسمی به خصوص آن دسته از هنرها که به انتقال پیام و ارتباط بیشتر با عموم و فرهنگ بصری جامعه توجه دارند تأکید هنرمندان بر عناصر جذابیت اثر مشهود است. استفاده از نشانه های تصویری در این آثار دستمایه های بالقوه القای معانی هستند و به همین منوال تأثیرگذاری حرکت بر دیگر عناصر و در ادامه آنها میتواند آن را تقویت نماید.

 

 مطالب بیشتر: انواع تیزر    فیلمسازی مستند   ساخت تیزر

 

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تقریباً هر طرح گرافیکی سه هدف اصلی دارد؛

۱) جلب توجه
۲) خلق یک حالت بصری فراموش نشدنی
۳) مخابره یک پیام

 

مخابره یک پیام ،بهترین راه به نتیجه رسیدن دو هدف اولیه در نظر گرفتن تأثیر بصری است. طراحی و لی آوت پروژه ی شما تعیین خواهد کرد که آیا هر شخص برای آنچه به عنوان پیغام ارتباطی عرضه می کنید به قدر کافی توقف میکند. ارزشمندترین متن یکآگهی تبلیغاتی در جهان احقاق خوانده شدن ندارد اگر شما نتوانید خواننده را جذب کنید و تنها راه برای آن عوامل بصری است .حرکت در تبلیغات محیطی وسیله ی اصلی افزایش توجه و البته مؤثرترین محرک برای حس بینایی است. کوچکترین جابجایی و تغییر در محیط دیداری موجب جلب توجه می شود. پس برای جلب بیشتر توجه مخاطب ، عناصری که حرکت دارند، آن بخش از موضوع است که قصد تمرکز بیشتر بر روی آن وجود دارد. با توجه به حساسیت قوه ی بینایی انسان، مهمترین وظیفه ی گرافیک متحرک در هرگونه تبلیغات ، جلب توجه بیشتر مخاطب است. تاریخچه ی طراحی گرافیک متحرک در ابتدا فصل مشترکی با انیمیشن و سینما دارد. از آغاز پیدایش انسان ، در دستیابی به احساس حرکت در هنر تلاش شده است. تاریخ تصاویر متحرک به نقاشی های اولین تصاویر متحرک دنیا در دور جام منقوش و سفالین شهر سوخته سیستان، غارهای لاسکوی فرانسه و آلتامیرای اسپانیا برمی

episodefilm.com
ساخت تیزر تبلیغاتی اپیزود فیلم

از مهمترین فعالیت های موسسه ی اپیزود فیلم ساخت تیزر تبلیفاتی است . در دنیای امروز تبلیغات عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات ، برندها و شرکت ها شناخته می شود . در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای ، محیطی ، چاپی و … ) کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای می باشند بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین البته بسته به نوع محصول ( مصرفی و صنعتی) می گذارند .

از آنجایی که در تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی سرمایه و وقت زیادی هزینه می شود ،لذا باید با بهره گیری از تکنیکها و روشهای مختلف تیزرهایی طراحی و تولید کرد که از بالاترین سطح اثربخشی برخوردار باشند.