episodefilm

اشتراک گذاشته شده با :

تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی
تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تيزر تبلیغاتی

تیزر نوعی تبلیغات تلويزيونی است كه از زمان اختراع تلویزیون در جامعه باب شد. که روشی بسیار موثر براي تبلیغ و معرفی محصول میباشد.

با گذشت زمان از اختراع تلویزیون ، تبلیغات تلویزيونی هم به نوبه خود پیشرفت قابل توجهی داشت و نوع و كیفیت تیزرها به مرور زمان و با پيشرفت علم و تكنولوژی هم تغيير كرد . به عنوان مثال از زمان روی كار آمدن كامپيوتر و پيدايش نرم افزارهای مختلف تبلیغات تلویزیون هم رنگ و بوی خاصی به خود گرفت و با شروع دوران انيميشن ، بعضی از تیزرهای تلویزيونی هم شكل انيميشن به خود گرفته .

در حال حاضر تیزر ساختن يك علم مخصوص به خود پيدا كرده تیزرها به شكل كاملا اصولی ساخته ميشود.

انواع تیزر تبلیغاتی

در حال حاضر چند مدل تیزر در تلویزیون وجود دارد :

تیزرهای انیمیشن

تیزرهای رئال

تیزرهای رئال انیمیشن

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای انیمیشن

همانطور كه گفته شد از زمان پيدايش كامپيوتر ، نرم افزارهای كامپيوتری و انیمیشن ساز ساخته شده كه ميتوان گفت برای گروه سنی خاصی خيلی لازم و ضروری است و بسيار موثر. بطور مثال برای سنين كودك و نوجوان كه به اين گروه سنی مربوط ميباشد خيلی موثر خواهد بود.

تیزرهای رئال

تیزرهای تلویزیونی رئال كه به صورت يك تبلیغ تلویزیونی و واقعی هستند و به معرفي محصول به صورت حقیقی با همه اشکال و نوع واقعی محصول ساخته میشوند كه به گروه سنی عام مربوط ميباشد و تمام اقشار مردم را مورد مخاطب قرار ميدهد.

تیزرهای رئال انیمیشن

تیزرهایی كه تلفيقی از واقعيت و انيميشن ميباشد كه هم از انيميشن استفاده شده و هم از يك موضوع واقعي.

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت یک تیزر

برای ساخت یک تیزر چه انيميشن و چه رئال بايد مثل ساخت يك فیلم ، فیلمنامه بايد نوشته شود و تمام جزئيات يك تیزر به طور كامل نوشته شود.

سپس به ساخت تیزر پرداخته ميشود.

پس از ساخت يك تیزر مراحل بعد آن وجود دارد كه مهمترين مرحله آن ، مرحله صداگذاری آن است . كه خود نيز مبلغ قابل توجهي به خود اختصاص ميدهد .

به عنوان مثال گوينده تبلیغ ساعت رادو براي گفتن كلمه رادو 400 هزار تومان پول دريافت كرده است . كه اين مبلغ نيز بستگي به گوينده تیزر دارد ،كه هرچه صدا معروف تر باشد مبلغ و هزينه بالاتر مي رود .

هم اكنون در کشور ایران پخش و پذيرش تبلیغات تلویزیونی توسط كنسرسیوم انجام ميشود به اين معنا كه شركت های خاصی طرف قرار با قسمت تبلیغات و پخش آگهی صدا و سیما هستند و هر شركت و موسسه ای كه خواهان پخش آگهی خود در تلويزیون است به اين شركت ها مراجعه كرده و سفارش آگهی خود را داده كه اين موسسات بسته به تعرفه صدا و سيما با اين شركت ها قرار داد...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی


episodefilm.com
چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

افرادی که پس از دیدن یک آگهی تلویزیونی ، تغییری را در ارجحیت دادن به کالای مورد نظرثبت میکنند. سه برابر بیشتر از دیگران از آن کالا خریداری میکنند.
سازمان های تحقیقاتی نیز میزان یادآوری آگهی های تلویزیونی را می سنجند.که این روش بسیار مطبوع آگهی دهندگان است اما برخی از انواع آگهی های تلویزیونی که ثمرات بالای یادآوری را بدست می آورند، در تغیر ارجحیت کالا مکره پایین را دریافت میکنند. پس به نظر میرسد هیچ همبستگی بین یادآوری و خرید وجود ندارد من ترجیح میدهم که به تغیرات اولویت تجاری تکیه کنم.
من کار را با صحبت درباره هفت نوع آگهی تلویزیونی که تواناییشان در تغییر ارجحیت نام تجاری در میان مردم بالای میانگین بوده و سه نوع دیگر که در این لحظه پایین میانگین هستندآغاز میکنم.

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

طنز

عمل متعارف همیشه بر این موضع بوده است که مردم کالاهایی را میخرند که معتقدند مغذی اند و کارو و زحمت را کم میکنند یا از لحاظ پولی مقرون به صرفه اند. نه به این خاطر که تولید کننده لطیفه هایی در تلویزیون ، آن را توصیه میکند.
کلودهاپکینز ، پدر تبلیغات جدید میگوید هیچ کس از دلقک ها کالا نمیخرد.
فکر میکنم در دوران هاپکینز چنین بود و دلیل دارم که تا همین اواخر هم این گونه بوده اما اخرین موج تحلیل عاملی آشکار میسازد که در حال حاضر طنز و شوخی هم میتواند منجر به فروش شود . این امر خیال مرا خیلی راحت کرد. من همیشه به خاطر رد آگهی های تلویزیونی با مزه ای که برای تایید به من ارجاع می شده از خود متنفر بودم .
اما باید هشدار بدهم که نویسندگان خیلی کمی می توانند آگهی های با مزه ای بنویسند که واقعا بامزه باشند. اگر جزو این عده نادر نیستید، پس از امنحانش هم صرف نظر کنین.

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

نمایش گوشه ای از زندگی

در این آگهی ها یک هنر پیشه با دیگری درباره مزایای یک محصول صحبت میکند. به ترتیبی که تقریبا نمایانگر زندگی واقعی است . در پایان فرد شکاک متقاعد میشود که خمیردندان شما واقعا دندان های سالم تری را برای بچه ها به ارمغان می آورد.
این نمایشنامه ها مورد به مورد به موفقیت دست یافته اند. آگهی نویسان از این شیوه نفرت دارند چون به نظر آن ها روشی پیش پا افتاده است و همینطور به لحاظ که چنین گسترده و برای چنین مدت طولانی به کارگرفته شده اند . اما برخی بنگاه ها قطعات موفقی تولید کرده اند که نه تنها فروش را بالا برده بلکه واقعی و جذاب هم بوده اند.

 

مطالب بیشتر:  انواع تیزر   ساخت تیزر   عکاسی صنعتی

 

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

گواهی دادن 

موثرترین آگهی های تلویزیونی در قالب اظهارنظر ، آنهایی هستند که مصرف کنندگان وفادار شما درباره کالایتان شهادت می دهند.
درست وقتی که نمی دانند از...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

episodefilm.com
ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک ( بخش سوم)

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

انواع هنر دیجیتال

تلاش های ادوارد مایبریج در ثبت حرکت به نوبه ی خود ستودنی و حایز اهمیت است. او از حیوانات و انسان ها در حال حرکت تصاویری را ثبت نمود که منبعی برای هنرمندان بعدی گردید .در نیمه ی دوم قرن بیستم ، تصویر الکترونیکی یا به عبارت دیگر آنچه در یک نمایشگر الکترونیکی دیده می شود ، به پدیده ای رایج تبدیل شد. در واقع ، این زمان ، مرحله ای است که عکاسی به یک مرحله ی فراتر ، یعنی دنیای تصویر متحرک یا تصویر الکترونیکی ، گام نهاد. در طول دهه ی ۱۹۶۰ پدیده ی ویدئو رفته رفته گسترش یافت و هنرمندانی چون نوم جون پایکولف وستلو مایکل نول از تکنیک ویدئو در خلق هنرهای تجسمی (نه سینما) استفاده کردند . عمده ترین سبک ها و جریان های آن که به نوعی به تصویر دیجیتال یا آنالوگ و هم چنین صدا وابسته هستند ، عبارتند از: “ویدئو آرت ، کامپیوتر آرت ، دیجیتال آرت ، فراکتال آرت (هنر تکامل یا پویا) ،هنر تعاملی ، الکترونیک آرت ، فکس آرت ، سیستم آرت ، تله ماتیک آرت ، رادیو آرت ، روباتیک آرت ، بیوآرت ( هنر بیولوژیک) ،هنر صدا هنر اطلاعات ، ویدئو گیم آرت ،   اُسکی آرت هنر ترادیجیتال هنر اختلال در تصاویر دیجیتال و نِت آرت.

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

هنر ویدیو/ اجرا

هنر ویدیو/ اجرا ، مشتمل بر چیدمانهای چند پرده ای ، گسترنما ، چند کاربر و غیربومی (به عبارت دیگر آنلاین) می باشد و بر اساس نظریات نویسنده ی کانادایی “مارشال مک لوآن ، که پیامدهای گسترده ی انفجار رسانه را مفهوم سازی کرده است ، به وجود آمده است ، او در این زمینه می نویسد: هرکدام از رسانه های جدید ما ، به عبارتی زبان تازه ای هستند ، نوع جدیدی از رمزگذاری برای تجربیات گروهی که با عادات کاری جدید و آگاهی های جمعی تازه به دست آمده اند. او در سال ۱۹۶۹ گفت: رسانه های جدید شیوه ای برای پیوند زدن ما به دنیای واقعی هستند و آن چه را از دنیای گذشته باقی مانده است ، به دلخواه بازسازیمی کنند. بعد از سپری شدن دوران ایسم های گوناگون عصر مدرنیسم ، در دهه های پایانی قرن بیستم ، آثار هنری ، بیشتر بر مبنای تکنولوژیای که به خدمت می گرفتند طبقه بندی شدند. در حقیقت ، تکنولوژی ، تولید ، پردازش و پخش اثر ، مبنای تفکیک و نامگذاری نوع اثر گردید. ویدیو آرت نیز که محصول مستقیم رسانه های دیداری و شنیداری نو ظهور بود و طی دهه ی ۶۰ و ۷۰ نمادِ تلفیق هنر با تکنولوژی محسوب می شد از این قاعده مستثنا نیست. چینشهای بسیار متنوعِ ضبط و پخش استودیویی و خانگی ، انواع سینتی سایزرهای ویدیویی ، سطوح ، پرده ها و صفحات گوناگون ارائه ی اثر ، نوع به کارگیری و ارائه ی فکر در این تکنولوژی باعث به وجود آمدن انواع ویدئو آرت در سالهای دهه ی ۶۰ و ۷۰ شدند که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 مطالب بیشتر: موشن گرافیک (بخش دوم )   موشن گرافیک (بخش اول )

 

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

انواع ویدئو آرت عبارتند از

۱) ویدئوی چیدمان

۲) ویدئوی تک کاناله

۳) ویدئوی چند کاناله

۴) ویدئوی اجرا

۵) ویدئوی تعاملی رویین پاکباز نیز در دایرهالمعارف هنر ، ویدئوآرت را اینگونه تعریف کرده : کاربست فناوری تلویزیون و ضبط نوار ویدئو در آفرینش آثار هنری.

تلاشهای معاصر در بازنمایی حرکت با وجود آن که در بازنمایی بصری ژرفا ، نظام های کاملاً متفاوتی از جمله پرسپکتیو خطی و سپس حجم سازی از طریق سایه روشن به کار گرفته می شد ، تا آن جا که مربوط به بازنمایی بصری حرکت می شود پیشرفت های زیادی حاصل نشده بود. می توان گفت که علت کندی نسبی آهنگ زندگی بود؛ بنابراین نظم دهی و بازنمایی وقایع می توانست بدون عواقب جدی ، با فرمول بندی های ایستا درک شود. وقایع به وسیله اشیاء و اشکال ایستای شبیه به خود و در سکونی مداوم ، اندازه گیری می شدند. اما این نقطه دید بی تحرک ، هر اعتباری را از دست داد ، چون تجربه های روزمره با سرعت بسیار با شتاب های نوری که در آنها ثبات چیزها و هویتشان هر لحظه در آستانه نابودی بود ، شروع به بمباران انسان کردند. وقتی زندگی و روابطی که انسان با آنها رو به رو بود ، پیچیده می شد ، بررسی مفاهیم که نه مربوط به ثبات چیزها و جست و جوی شیوه ای نو برای دیدن که بتواند بازنمودی از قلمرو پرتحرک انسان باشد ضرورت بیشتر می یافت. اتفاقی نیست که در دوران ما ، اولین رشته تلاش ها ، برای صورتبندی مجدد پدیده های طبیعی با مفاهیم پویا انجام گرفت. این صورتبندی ها درباره تصور ما از دنیا ، تقریباً تمام جنبه هایی را که می شود درک کرد در برمی گرفت. تفسیر دنیای عینی با مفاهیم مادی ، درک ارگانیسم زنده ، کشف رمز درونی پیشرفت اجتماعی و تفسیر بصری رویدادها ، مبارزه ای را شروع کرده اند که هنوز هم برای یافتن معیار جدیدی که به قدر کافی انعطاف پذیر باشد و بتواند هماهنگ با تغییر و تنوع پویای رویدادها گسترده و فشرده شود ، ادامه دارد . در این اثنارسان های جدید آیینه ی تمام نمای سرعت و حرکت های متناسب با زندگی امروز است.

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

در عصر ارتباطات بدون استمداد از رسانه ها ، تطابق با شرایط نوین بسیار سخت و گاهی غیر ممکن می نماید . هنگامی که دربارۀ رسانه جدید سخن می گوییم، غالباً مراد استفاده هنرمندان از تکنولوژی هایی است که پیشتر در خدمت فعالیت های تجاری و استودیوهای تبلیغاتی بوده اند. معمولاً هنرمندان برای دستیابی به این تکنولوژی ها مجبور بودند تا ورود آن ها به بازار عمومی برای مصارف داخلی و سرگرم کننده ، در انتظار بمانند. چیزی که مفسرین از آن در عرصۀ هنر معاصر به عنوان tech-High یاد می کنند.لیکن مراد از رسانه در اینجا به طور خاص ، رایانه ، انواع صفحات الکترونیکی و دیجیتال و حتی تلویزیون ، تبلت و موبایل هایی هستند که به نظر می رسد مرزهای فعالیت آن ها هر روز نزدیکتر و به موازات یکدیگر درحال حرکتند. رشد روز افزون و رقابتی آن ها و توجه به تاثیر آن در امور مختلف زندگی ، از هرکدام یک واحد چند رسانه ای پدید آورده به طوریکه هریک فرای وظیفه اصلی ، مجهز به برنامه های جنبی و کاربردی متنوعی هستند. در این راستا کاربردهای طراحی گرافیک به ویژه قالب های گرافیکی متحرک و انیمیشن ، چه از چهارچوبه های گرافیکی نظیر صفحه آرایی ،  منوها ، دکمه ها ، تصاویر ، آبجکتها ، متون و افکت های حرکتی و چه برنامه های آماده نظیر بازیهای رایانه ای ، نرم افزارها و… در رسانه ها بیش از پیش خودنمایی می کنند که این کیفیت بیش از همه در وب قابل رویت است. یکی از شیوهه ای جذاب برای از بین بردن سکون در این رسانه ها به ویژه صفحات وب ، انیمیشن یا به عبارت بهتر گرافیک متحرک(موشن گرافیک)است.

 


 

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

این گرافیک متحرک ، به دو شکل سنتی و تعاملی در وب گسترش پیدا کرده است که این دو روش عبارتند از ...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>>  ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک