تيزر تبلیغاتی

تیزر نوعی تبلیغات تلويزيونی است كه از زمان اختراع تلویزیون در جامعه باب شد. که روشی بسیار موثر براي تبلیغ و معرفی محصول میباشد.

با گذشت زمان از اختراع تلویزیون ، تبلیغات تلویزيونی هم به نوبه خود پیشرفت قابل توجهی داشت و نوع و كیفیت تیزرها به مرور زمان و با پيشرفت علم و تكنولوژی هم تغيير كرد . به عنوان مثال از زمان روی كار آمدن كامپيوتر و پيدايش نرم افزارهای مختلف تبلیغات تلویزیون هم رنگ و بوی خاصی به خود گرفت و با شروع دوران انيميشن ، بعضی از تیزرهای تلویزيونی هم شكل انيميشن به خود گرفته .

در حال حاضر تیزر ساختن يك علم مخصوص به خود پيدا كرده تیزرها به شكل كاملا اصولی ساخته ميشود.

انواع تیزر تبلیغاتی

در حال حاضر چند مدل تیزر در تلویزیون وجود دارد :

تیزرهای انیمیشن

تیزرهای رئال

تیزرهای رئال انیمیشن

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای انیمیشن

همانطور كه گفته شد از زمان پيدايش كامپيوتر ، نرم افزارهای كامپيوتری و انیمیشن ساز ساخته شده كه ميتوان گفت برای گروه سنی خاصی خيلی لازم و ضروری است و بسيار موثر. بطور مثال برای سنين كودك و نوجوان كه به اين گروه سنی مربوط ميباشد خيلی موثر خواهد بود.

تیزرهای رئال

تیزرهای تلویزیونی رئال كه به صورت يك تبلیغ تلویزیونی و واقعی هستند و به معرفي محصول به صورت حقیقی با همه اشکال و نوع واقعی محصول ساخته میشوند كه به گروه سنی عام مربوط ميباشد و تمام اقشار مردم را مورد مخاطب قرار ميدهد.

تیزرهای رئال انیمیشن

تیزرهایی كه تلفيقی از واقعيت و انيميشن ميباشد كه هم از انيميشن استفاده شده و هم از يك موضوع واقعي.

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت یک تیزر

برای ساخت یک تیزر چه انيميشن و چه رئال بايد مثل ساخت يك فیلم ، فیلمنامه بايد نوشته شود و تمام جزئيات يك تیزر به طور كامل نوشته شود.

سپس به ساخت تیزر پرداخته ميشود.

پس از ساخت يك تیزر مراحل بعد آن وجود دارد كه مهمترين مرحله آن ، مرحله صداگذاری آن است . كه خود نيز مبلغ قابل توجهي به خود اختصاص ميدهد .

به عنوان مثال گوينده تبلیغ ساعت رادو براي گفتن كلمه رادو 400 هزار تومان پول دريافت كرده است . كه اين مبلغ نيز بستگي به گوينده تیزر دارد ،كه هرچه صدا معروف تر باشد مبلغ و هزينه بالاتر مي رود .

هم اكنون در کشور ایران پخش و پذيرش تبلیغات تلویزیونی توسط كنسرسیوم انجام ميشود به اين معنا كه شركت های خاصی طرف قرار با قسمت تبلیغات و پخش آگهی صدا و سیما هستند و هر شركت و موسسه ای كه خواهان پخش آگهی خود در تلويزیون است به اين شركت ها مراجعه كرده و سفارش آگهی خود را داده كه اين موسسات بسته به تعرفه صدا و سيما با اين شركت ها قرار داد...

ادامه در سایت اپیزود فیلم =>> تعریف و انواع تیزر تبلیغاتی